El portal dels estudis de comunicació des de 2001

Edición en español

Edició en català

Edição en português

Novetats editorials

Sport 2.0 Transforming Sports for a Digital World

Autor: Miah, Andy

Editorial: The MIT Press

Categoria: Tecnologies de la comunicació

Enllaç: https://mitpress.mit.edu/books/sport-20#.WMVkmVn5J0E.twitter

 

 

Digital technology is changing everything about modern sports. Athletes and coaches rely on digital data to monitor and enhance performance. Officials use tracking systems to augment their judgment in what is an increasingly superhuman field of play. Spectators tune in to live sports through social media, or even through virtual reality. Audiences now act as citizen journalists whose collective shared data expands the places in which we consume sports news.

In Sport 2.0, Andy Miah examines the convergence of sports and digital cultures, examining not only how it affects our participation in sport but also how it changes our experience of life online. This convegence redefines how we think of about our bodies, the social function of sports, and the kinds of people who are playing. Miah describes a world in which the rise of competitive computer game playing—e-sports—challenges and invigorates the social mandate. Miah also looks at the Olympic Games as an exemplar of digital innovation in sports, and offers a detailed look at the social media footprint of the 2012 London Games, discussing how organizers, sponsors, media, and activists responded to the world’s largest media event.

In the end, Miah does not argue that physical activity will cease to be central to sports, or that digital corporeality will replace the nondigital version. Rather, he provides a road map for how sports will become mixed-reality experiences and abandon the duality of physical and digital.




També et pot interessar...

  Los elementos del ciberperiodismo
FLORES VIVAR, Jesús Miguel

El periodismo y la comunicación digital en todas sus vertientes se enfrentan a nuevos retos sociales y económicos como consecuencia del impacto de las llama­das tecnologías emergentes o disruptivas. [...]

  La guerra de los sueños. Ejercicios de etno-ficción
Augé, Marc

En nuestros días se instaura un nuevo régimen de la ficción que afecta la vida social hasta el punto de hacernos dudar de la realidad. Los reportajes televisivos parecen ficciones y las ficciones [...]

  Patologías de la Realidad Virtual. Cibercultura y ciencia ficción
López-Pellisa

¿Nos hará inmortales la realidad virtual? ¿Será la vida un simulacro? ¿Podremos descargarnos en un pen drive? ¿Tendremos relaciones con seres artificiales? ¿Será nuestro futuro poshumano? A todas [...]